Från Los Angeles till San Francisco

På walk of fame. Pappa skulle precis berätta vem Ben Johnson var....
China theater
Denna kan ni gissa själv
Precis vid walk of fame far detta lilla shoppingområdet
Älskar LA:s vägar med alla deras palmer. Gillar dock motorvägarna mindre...
en alldelses för charmig skylt bara någon minut från där vi bodde
Vi bodde i Venice och när vi gick utanför dörren, såg det ut såhär.
En snygg syster vid den "svävande stenen" som jag kallade den, vid County Museum of Art
Också vid samma museum. Känner ni igen lyktstolparna? Finns med i massor av filmer och liknande.
Venice Beach. Undert fint var det. BAra 10 minuter från oss
Sjukt många surfade, skateade och cyklade i Venice och där fanns massor av feta affärer med massa skateboards
Santa Monica Pier
Ville så gärna åka en massa men min familj var mindre sugna
åh vad jag bara vill dit igen
Lite mat måste man i ha i pausandet från solen
vi bodde som sagt precis vid Venice Beach och det var så himla fint vid solnedgången
en riktigt god frukost ungefär 50 meter från stranden

Sista dagen i LA fick pappa lite jobb och skulle åka och träffa en kund. Så han släppte av oss tjejer på ett shoppingcenter och så fixade jag och Josefin våra naglar. Klämde även in lite shopping...
Sedan begav vi oss iväg på Highway one
Fanns massa fina ställen att stanna på. Detta var en av de och jag älskar hur mycket berg det var där
Vi stannade en natt i Santa Barbra och oj vad fint det var där. Lite turisitigt kanske men fortfarande superfint.
Sedan måste man ju även äta på vägen
vi stannade vid en nationalpark med en supergullig historia om en man som gjort detta för hans fru. Nationalparken hade även ett "vattenfall" ser ni det??
vi hade himla otur med dimman men det var väldigt fin utsikt ändå
Lite redwood träd fick man ju också se. Och jäääklar vad stora de är. Ser ni till skillnad från människorna.
Detta är ett "litet" träd som hade dött som de hade sågat av botten på
massor av väg och berg men rekomenderar verkligen Highway one om ni ska köra mellan LA och San Fransisco
Underbar utsikt från ett berg.
En natt "on the road" bodde vi på ett sådant riktigt skräckfilms motell. Pappa tyckte det skulle vara kul att testa det också. Ingen höjdare men kul att ha testat det också.
Äntligen var vi framme! Och herregud vad kallt det var. Värsta Sverigeväder. Från shorts och t-shirt till jeans och skinnjacka.
de har ju språvagnar i San Francisco vilket jag tyckte var väldigt roligt. Såhär såg biljetterna ut
En av det väldigt höga backarna som fanns. Har aldrigt sett något liknande. Beundrade de som var ute och joggade // En väldigt lättroad pappa som har fått en öl där det står San Francisco
Några av deras många kreativa hus.
Så.. detta var den sista delen av vår USA-resa (kolla den första HÄR och den andra HÄR). Detta var verkligen livets resa och jag är så glad att jag fick möjligheten att se så himla mycket och få spendera 3 veckor med min familj. Ångrar det inte alls och fy så mycket roligt vi hade. Svårt ibland med 5 olika åsikter men det gick med.

Los Angeles passade mig så jäkla bra. Tyckte verkligen om det. Vi var mest i Venice för där fanns det mesta men spenderade lite tid i Down Town som jag var mindre imponerad av. Vi körde även runt i Beverly Hills och liknande och det var roligare. Fanns verkligen något för alla där. Hade lätt velat spendera mer tid där

Higway one var ju inte E22:an direkt. Det var verkligen helt otroligt att se med alla höga berg och allt det fina havet. Dock om du är höjdrädd eller precis fått ditt körkort är detta kanske inte vägen för dig. Mamma satt fastkravlad i bältet och tittade inte ut så mycket under vissa delar... Fanns i alla fall flera tillfällen att stanna och kolla på roliga grejer. Vi hade dock himla otur med dimman vilket förstörde mycket av utsikten men det blir ju ofta så uppe i bergen. Det var även kul att kolla Santa Barbra. Dock hade vi bara några timmar där men ändå.

San Francisco var otroligt kallt och blåsigt. Vi blev helt förvånad av hur stor skillnaden var och jag är verkligen glad att jag packade ner ett par jeans. Vi hade haft på oss shorts i över två veckor innan det. Staden i sig var verkligen speciell och jag gillade den. Men var inte min favorit. Kan bero på att man kanske började bli lite sugen på att åka hem där på slutet men det var fortfarande en rolig stad men supermycket shopping.